31 Aralık 2008 Çarşamba

Meçhul Şarkıcı


Aylardır yazmak istediğim bir gruptu Meçhul Şarkıcı. Kendilerini artık duymayan kaldı mı bilemiyorum ama ben bir türlü başladığım yazımı tamamlama şansı bulamadığım için Meçhul şarkıcıyı bu sayfalardan paylaşmakta bu kadar geç kaldım.
Londra çıkışlı Meçhul şarkıcıyı myspace üzerinden ilk kez dinlediğimde çalmaya başlayan şarkıları ‘Garibim’ idi. Daha parçanın en başından aldığım ilk izlenimim acayip sert olduklarıydı. Hatta myspace sayfalarının üst köşesinde yazan ‘new wave’le ne ilgisi var gümbür gümbür bir grup bu gibi şeyler demiştim. Tam o sırada Reset! yazarlarından Yarı insan Yarı Pozan ile de Meçhul şarkıcı hakkında konuşuyorduk, bir yandan da dinliyordum. Ona da Meçhul şarkıcı hakkında ilk söylediğim şey de ‘fazla sertler’ idi. Tabii bu biraz olsun doğru olsa da, şarkıların başını dinlerken verilmiş ilk tepki idi. Çünkü hardcore gitar riffleriyle, garip bir vokalin baştaki birleşimi sonucu bu düşünceye varmıştım. Fakat biraz daha dinledikçe Meçhul şarkıcının güzelliğiyle tanışmakta geç kalmadım.
‘Garibim’ gerçekten de bir hardcore parçasıymış gibi başlıyor. Birkaç saniye içinde brütal’e bağlayacak “Garibim haydi gül biraz” diyen bir vokal tonuyla... Karanlık birşeyleri var kısacası. Ama şarkının şu bahsettiğim sert gelen giriş kısmı 15. saniyeden sonra bitiyor ve bunun tam 30 saniye sonrasında o boğuk sesli vokallerde yerini klavyenin güzelliğine, sizi dansa davet eden gitar ritimlerine bırakıyor. Nakaratlardaki sertliğini –vokal- kaybetmese de, The Caesars – Jerk It Out tadında harika bir parça çıkıyor karşımıza.

Albümlerini de dijital ortamdan satışa çıkaran gruba dair son olarak; bu gençlerin bir de ‘Ayna, Erhan Güleryüz” adlı projesi de var. Ona da değinmeden geçilmemeli diye düşündüğümden sonlara sakladım.

Albümlerinin çıkış zamanını hak ettiği değeri alamayacaklarını düşündüğüm için biraz yadırgasam da sanıyorum ki; zamanla daha çok görüşeceğiz onlarla. Belki çok yakında albümleriyle de bu sayfaları süsleyerek karşınıza çıkabilirler.

1 yorum: